Katter

Katter är roliga, jag har ju ett par som är rätt gamla, Gudrun fyller 15 år den 18 juni och Ozzy blev faktiskt 13 år nu i påsk. Man märker att de är gamla och lite envetna. Ozzy vill ha sin mat i en lite mindre matskål,  de stora vi har duger riktigt inte. Han sätter sig vid dörren o vill ut, när jag öppnar så nosar han bara som för att checka av vädret och duger det inte backar han tillbaks. Idag dög inte vädret trotts att det är plus 3 grader… det är ju lite mulet och risk för regn. När jag stiger upp och går på dass så kräver han att bli insläppt, då ska han ha sin kela stund medan jag sitter på toa. Han vill bara bli klappad på huvudet och han har ett himmelskt tålamod. Han älskar de andra katterna men tyvärr så får han inte samma kärlek tillbaka förutom sv Shakira, ungen i gänget.

Gudrun hon ska ha morgon skinka, när den första stiger upp så sitter hon och gapar vid kylskåpet tills hon får det. Ja nå gapar och gapar, hon kan inte jama så det blir nått konstigt oljud. Hon går överhuvudtaget inte ut på vintern. Man vet när sommaren börjar närma sig för då går Gudrun ut. Men numer ligger hon mest på altanen och sover, hon går knappt ut på gräsmattan längre. När hon var yngre så klättrade hon i träd och for som ett jehu runt i trädgården. Hon är en mer stillsam katt nu på ålderns höst.

Ledig idag, så nu efter morgon kaffet så ska jag ner och zumba igenom de låtar jag inte hann igår, mina kära systrar kom förbi, vi zumbade en stund men sen drack vi kaffe och babblade. Sen blir det till att åka på stan och göra ärenden.

CU

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. anders
    Apr 07, 2015 @ 09:51:11

    Snacka om att våra husdjur är ena riktiga ”personligheter”. De får sina olika nycker speciellt när de blir äldre, ja precis som vi själva 😀

    Svara

Lämna en kommentar