Meja <3

Idag är det kallt, minus 15 visar termometern! Det skiftar snabbt här uppe. Vi gick från höst till full vinter på en dag när snön kom. Igår hade vi 0 grader och på kvällen minus 13 innan vi gick i säng. Idag alltså minus 15 och imorgon ska det tydligen bli ännu kallare och till lördag är det utlovat plus grader och regn!

Meja min gamla hund fick gå över regnbågsbron igår. Hon fick ett låååångt och härligt liv med Stefan och hans familj. Jag köpte Meja i augusti 2004, hon bodde hos oss till december 2006 tror jag. När hon kom hade vi Atlaz som hon styrde med järnhand. Han en stor rottis på 65 kg och hon pytteliten blandning på 5 kg. Men han var livrädd för Meja 🙂 Atlaz fick cancer i ena knäet när han var 5 år och vi var tvungen att ta bort honom 2006 i okober. Vi tog Nellie, en vild lite rottis på 6 månader, Meja var inte sååå nöjd alls. Sen året därpå tog vi ännu brodern till Nellie, Exo o jäklar då var hon sur. Hon gillade inte alls sina nya kompisar.

Hon började vara med Stefan och hans dåvarande flickvän. De gick ut på promenader och så och hon fick följa med till dom och hälsa på. Till slut valde hon helt själv att flytta till Stefan. Hon började smita dit när han inte var hemma, när han var här och hälsade på så skulle hon med honom när han gick. Och när han väl tog henne så fanns det nog ingen lyckligare hund. När hon satt på gården så tittade hon inte ens åt vårt håll, hon glodde åt det andra hållet om man ropade på henne. Där slapp hon tokiga rottisar som terrade henne och hon fick ligga ifred vid kaminen och mysa i värmen utan att riskera att ungarna hoppade på henne. Hon var mitt punkten i livet hos Stefan. Han är ju långtradar chaffis så hon var med honom på resor runt norden i flera år. Hon hade sin säng i bilen på sätet och kurade med Stefan under täcket om det blev för kallt om nätterna. De har åkt båt under somrarna och campat i skärgården och sovit i husvagn och åkt slalom på vintrarna. Hon har verkligen fått vara med.

För några år sedan började hon tappa hörseln, hon hörde till slut inget. Stefan tecknade åt henne vad han ville att hon skulle göra. Men det funkade fint. Hon började sakta men säkert bli lite skraltig och för ett år sen fick hon juver cancer. Helt plötsligt nu i veckan exploderade den i en otrolig fart och hon fick en knöl som var större än en apelsin! Och igår var det alltså dags för den sista vilan för henne. Det var tungt för oss alla, tårarna rinner även nu när jag skriver om det. Fina lilla Meja, hon var en personlighet hon. Jag vill tacka Stefan och hans familj att de i 11 år tagit så väl han om henne, hon har haft det bästa verkligen. Hon skulle fyllt 16 år i Januari. Sista kvällen hemma var vi förbi och sa hej då till henne. Hon var trött och ville sitta mest i husses famn. Men jag fick pussa henne och hålla lite och säga hej då ❤

20171203_211050.jpg

Sov gott Meja så ses vi i Nangijala ❤

Gårdagen var stressig trotts att jag var ledig. Efter morgonbestyren med datorn så var det dags att kolla listorna för Gold, förbereda lite, öva koreosar, hämta musik, konvertera och ladda musik . Vi var ut och åt och snabb handlade lite. Sen var det klippning med Savannah, fortsätta fixa med allt till kvällen, skriva i alla som var med i lotteriet på lappar, göra presentkortet, plocka ihop priserna och sedan packa allt på samma ställe så att inget glöms hemma. Dennis och familjen kom en sväng. Vi förberedde Alicias julklapp, satte i de appar hon använder och så. Hon ska få en egen surfplatta av fammo, en 7 tums så den passar hennes små händer. Sen är hon alltid på Dennis och Mathildas mobiler och de åker ju i backen titt som tätt och det är dyra grejer om de går sönder.

Gold passet gick bra, som vanligt ett himla ös på golvet. Härliga deltagare som verkligen ger av sig själv. Gold är annorlunda, tempot är inte lika högt som i fitness även om det är tempo och ibland lite snabba fötter men man har fler upprepningar och inte så många olika rörelser. Sen är deltagarna lite annorlunda, en del är där för att njuta och ha roligt i första hand sen att man blir svettig och faktiskt tränar kommer i andra hand. Sen har jag de som kommer för träningen i första hand och att man på köpet har roligt är ett plus. Idag blir det zumba på Fysioteket. Det är ett pass med ös i, vi har så jäkla kul! Vi hoppar och vrålar, skakar rumpa så halva Happis skakar. Det är sånt ös i zumba, I just love it!!!!

Dagen blir nästan en upprepning av gårdagen med öva koreosar, ställa passet i ordning. Ha koll på låtarna, just nu kan jag ha en låt men flera olika koreos beroende vilket pass jag kör. Sen tänkte jag plocka fram lite julpynt, vi har inte en rödfärg någonstans just nu! Tar fram idag och vi sätter upp det imorrn. När jag har pass så vill jag inte ha allt för mycket annat att pyssla med.

Jag fick en liten filmsnutt från igår av Minna. Det är så roligt att någon hinner stanna till och fota eller filma lite, på så vis får jag ju lite bilder från själva träningen, det får man inte annars. Jag har även bloggat lite på zumba bloggen, Annas Dance & Ebjoy tryck på Bloggen så får den oxå får lite besökare 😀 Nu är det dags att fånga dagen som de säger. Fast min dag behövs oftast knytas fast om jag nu skulle hinna fånga den!


Härlig låt, härlig koreo som inte är min egen. Men ALLA älskar den. Men nu har vi tjatat den på både Gold och fitness så nästa vecka med Gold är det sista gången, när vi startar om är den inte med och det kan vara att den åker redan fr Fitness passet idag, vi får se 🙂

Be safe out there

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Ethel
    Dec 05, 2017 @ 12:35:32

    Så ledsamt med förlusten av Meja 😥 Alla varma goda minnen får trösta framöver. Glädjen att hon haft ett fint liv med människor som tagit väl hand om henne betyder mycket när man summerar en trogen hundkompis liv. Kramar till dig Anna ❤️

    Svara

  2. wiccans
    Dec 05, 2017 @ 15:21:42

    Ja Ethel så är det. Trotts att hon inte bott hos oss så fanns hon i våra hjärtan och man får minnas denna roliga lilla hund med glädje ❤

    Svara

  3. Britt-Mari Svelin
    Dec 05, 2017 @ 22:28:04

    Fint skrivet Anna. ❤

    Svara

Lämna en kommentar